31 Ağustos 2019 Cumartesi

İşler Güçler

Bu sıra garip garip işlerle uğraşıyorum. Bir yandan sunuculara bakıyorum, bir yandan da ingilizcemi geliştirmeye çalışıyorum. Tabi farklı işlerde var ama onlara çok vakit ayıramıyorum.

Teknoloji ile bol bol ilgileniyorum. Yeni olan ne varsa açığım ve hepsini okuyorum. Siyaset konusuna pek girmek istemiyorum. Mümkün mertebe o alandan kaçıyorum ama elbet karşıma çıkıyor.

Bir ara Python'a sardım ama çabuk vazgeçtim. Sanırım programlama benim alanım değil ve bunu kabul etmem gerekiyor. Daha çok network ve sistem yönetimi konusunda kalmalıyım. Hatta bu alanın dışına çıkmamam gerekiyor bence.

Web siteleri yapıyorum ara ara. Onun için CSS işlerine biraz yöneliyorum. O da kendimi kurtaracak kadar. Bursa web tasarım konusunda enteresan bir şehir. Bireysel ilişkiler dışında iş almak oldukça zor olsa da ben bu konuda çaba sarf ediyorum.

Tabi en önemli konu bu konuda Google'ye düşüyor. Onun için de SEO çalışmaları falan yapıyorum.

Ama tabi en çok ilgilendiğim konu Linux dünyası. Her gün kesin bir Linux dağıtımı kuruyorum. Yeni bir web hosting paneli çıkmışsa hemen onu test ediyorum. Bugün Zimbra Mail Server kurup denemeler yaptım mesela. Seviyorum bu tarz işleri. Log takip etmek, loglarda hataları bulmak benim yaşam tarzım. Ne kadar çok log görürsem o kadar mutlu oluyorum.

Linux dedim ama ezelden BSD'ciyiz. Bu gerçek hiç değişmiyor. Freebsd'de saniye yaptığım şeyleri diğer Linux dağıtımlarında uğraşarak yapıyorum. Nedense bir türlü bana güvenli gelmiyor Linux kernelleri. Freebsd kurup, make install deyip ekranı takip etmek bana anlamsız bir keyif verdiği gibi, tek tek checksum kontrolleri de beni güvende hissettiriyor. 

Nitekim, teknoloji güzel şey. Kullanın. Linux Hosting konusunda oldukça tecrübeliyim ve bu tecrübemi daha ileri seviyeye taşımak için, elimden geldiği kadar çaba sarfediyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder